divendres, 16 de novembre del 2007

Respostes dels Ajuntaments

He tramès cartes a tots els ajuntament dels llocs on, segons la llegenda, la Comtessa va fer-ne alguna de les seves. De moment he tingut resposta de tres:
-Sant Miquel de Fluvià, dient que no en tenen notícia.
-Sant Mori, on el senyor Carles Reglà ha fet una completa indagació i a qui he entrevistat per al treball de recerca.
-Vilamalla, els quals m'envien el llibre "Vilamalla, mil anys d'història".
En el llibre de Vilamalla, però, no se'n parla, de la Comtessa, i de l'època immediatament posterior a la Guerra del Francès només parla del pas de Fernando VII pel Pont del Príncep, i de l'inici de les Guerres Carlines.
Així i tot, moltes gràcies.
Moltes gràcies a tots els ajuntaments que s'han llegit la carta i que m'han contestat.

2 comentaris:

agnès ha dit...

ei Ginesta. Quina currada!! Molt bé eh?
Mira si et serveix tinc l'article del Perucho que va sortir a l'Avui sobre la Teresa de molins el dia 5 de gener del 1991.
Suposo que també deus tenir la inscripció de la llosa sepulcral de l'altar de St Andreu de l'església de St Pere. Si et cal me la demanes.
He llegit també allò del pa amb nous i suposo que deu sortir amb d'altres llegendes , doncs la meva mare , quan jo era petita , i d'això ja fa uns quants anys , em deia el mateix però no de la comtessa , ella parlava de la senyora dels Noguer de sagaró.

Apa endavant guapíssima
Agnès

G ha dit...

Gràcies, Agnès.
L'article d'en Perucho ja el tinc. Sí que m'aniria bé de tenir la imatge de la llosa sepulcral.