divendres, 31 d’octubre del 2008

La Guerra del Francès a Sant Pere Pescador


Durant dos caps de setmana es faran diversos actes sobre la Guerra del Francès a Sant Pere.
Un d'ells és sobre un derelicte (un vaixell enfonsat) a la platja de Sant Pere i que estan excavant. És el dia 7 de novembre.
Un altre és sobre un personatge santeperenc que va tenir relació amb la Guerra del Francès.És el dia 14 de novembre.
I el tercer és una visita al castell de Quermançó. És el diumenge 16 de novembre. Hi col·labora l'Associació d'Amics del Castell de Quermançó, que ja em van ajudar i molt amb documentació que necessitava per al treball de recerca.
Si puc, m'encantarà tornar-los a veure. I també assistir a les dues conferències.
Penso que val molt la pena recomanar-ho.

3 comentaris:

Jordi Martí Deulofeu ha dit...

Hola Ginesta,

En primer lloc dir-te que em sap greu haver-me perdut la lectura de poemes sobre la Comtessa de Molins del passat diumenge al Castell de Quermançó.

Aquesta activitat ha coincidit amb les meves primeres vacances en gairebé dos anys.

Encara que sigui des de lluny, t'agraeixo la teva participació en aquest acte i espero que t'ho passessis molt bé!

No sé si vas assistir a la xerrada d'en Pelai Pagès sobre l'afrancesat santperenc Josep Garriga i Buach. Jo tampoc ho vaig poder fer perquè ja havia marxat, però sí que vaig assistir a la xerrada d'en Marcel Pujol Hamelink sobre els treballs arqueològics subaquàtics realitzats al vaixell Triunfante -situat davant de la platja del Cortal de la Devesa, on hi ha el càmping Aquàrius- i la veritat és que va estar bastant bé.

M'ha fet gràcia veure't en fotografies al web de l'Ajuntament, o sigui que moltes gràcies altra vegada.

Atentament,

Jordi Martí Deulofeu

P.D: Anava a signar com a Alcalde, però he recordat que fins al dia 23 de novembre l'Alcalde accidental és l'Agustí Badosa, o sigui que res de res.

Jordi Martí Deulofeu ha dit...

Hola Ginesta altra vegada,

Només dir-te que pel que fa al vaixell Triunfante, aquest es troba situat efectivament a la platja del Cortal de la Devesa, però davant del càmping La Ballena Alegre i no de l'Aquàrius, tal i com havia dit en l'anterior comentari.

Lamento la confusió.

Jordi Martí Deulofeu

G ha dit...

Gràcies, Jordi.
Estava pensant de fer una entrada al bloc sobre la visita a Quermançó de diumenge i fins i tot posar-hi els textos que vaig llegir, però vaig molt atrafegada, la veritat. Quan tingui un moment ho faré.
La xerrada sobre el vaixell Triunfante me la vaig perdre. Ja em sap greu. La vida d'estudiant és molt estressada i no arribem a tot.
Gràcies pels bons desitjos i per l'acalariment.
I gràcies a l'Ajuntament per anar fent activitats, encara que sé que costa que la gent hi participi, que hi participem.